GEDICHTENDAG

Het thema van de gedichtendag van dit jaar was STROOM. Stroom in alle mogelijke betekenissen. De leerlingen van 2A3, 2A4 en 2A5 maakten met en over dit thema acrostychons.

 

 

 

 

 

Stromende rivier
Trekkend naar zee
Ruisend en suizend
Overgoten door stralende zon
O zo langzaam
Maakt de stroom een weg naar zee
(Laurens De Waele – Van de Velde)
Schelde, Samber, Semois
Tij hoog of laag
Rivieren kronkelen door het landschap
Op weg naar de zee
Oceanen zo groot
Machtig water
(Joren Omblets)

Stilte van het water, stilte van de stroom
Te mooi om waar te zijn, net een droom
Regelrechte ramp als de stilte en rust verdwijnt
Onrust, overtollig water, mensen dood, huis kwijt
Overstromingen, tsunami’s in minder heldere weren
Mooi is de natuur, waar het tij kan keren
(Fleur Baert)
Stilte op de rivier
Tergend langzaam sijpelt het water naar beneden
Rustig wordt het beekje een stroom
Ogen heb je tekort om dit natuurfenomeen te bekijken
Oren om te luisteren naar het ruisende water
Mooi en rustgevend
(Laura Scheirs)

Stroom
Trachtend naar een einde
Rustgevend en stil
Ook gevaarlijk
Onrealistisch duur
Mooi blauw
(Mathias Van Der Heyden)

 

Surfen, chatten, gamen
Tv kijken, mailen, sms’en
Replayen, facebook, … zonder stroom ?
Onmogelijk, ondenkbaar gewoon
Overleven, verwarmen, afkoelen, zweven
Mega-noodzakelijk is stroom in ons leven !
(Charlotte Anné)

In de kijker

Elektronische leeromgeving